وسایل چوبی خانه را نو کنید
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

آیا باید از چوب ، گرد و غبار ، تمیز یا واکس زده شده خود استفاده کنید؟ این نکات را از طرف متخصصان بخوانید تا سطح چوب منزل شما مانند جدید باشد.

مبلمان چوبی کلاسیک هرگز از سبک خارج نمی شود و اغلب در خانه های مزرعه ، پرنعمت و سبک های مدرن اواسط قرن به عنوان وراث خانواده و بازار کک نمایش داده می شود. با این حال ، مبلمان چوبی نیز می توانند برای تمیز کردن ناامید کننده باشند. با گذشت زمان ، تمایل به نشان دادن آهک و خاک است که نمی تواند با یک گرد و غبار از بین برود. و بعضی اوقات ، حتی اگر سعی می کنید مبلمان چوبی را تمیز کنید ، رگه های براق در پشت خود باقی مانده است.

 

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری مبلمان چوبی می شود ، تعدادی اصطلاح وجود دارد که مانند آن گرد و غبار ، تمیز کردن ، اپیلاسیون و صیقل دادن از بین می رود. برای اینکه مبلمان چوبی به بهترین وجهی به نظر نرسند ، به احتمال زیاد باید هر چهار گاهی این چهار کار تمیز کردن را مرتفع کنید. در حالی که متخصصان نظرات مختلفی در مورد مراقبت از مبلمان چوب دارند ، تکنیک مورد استفاده شما به انتهای قطعه بستگی دارد. همیشه هنگام خرید مبلمان جدید یا قدیمی باید به دنبال رهنمودهای خاص مراقبت و تمیز باشید. خواندن را یاد بگیرید تا نحوه تمیز کردن مبلمان چوبی را به علاوه نکاتی درباره مراقبت از قطعات قدیمی چوبی که چند دهه پیش به نظر نمی رسند ، بیاموزید.

تچگونه مبلمان چوب گرد و غبار

 

برای نگه داشتن مبلمان چوبی در بهترین شکل ، گرد و غبارهای مکرر را حفظ کنید. گرد و غبار می تواند باعث رسوب هوا شود که در نهایت در یک لایه لکه دار تشکیل می شود و سطح مبلمان چوبی را خراشیده می کند. گذاشتن گرد و غبار روی مبلمان شما همچنین می تواند باعث حساسیت شود یا برای افراد مبتلا به آسم مضر باشد. بیشتر گرد و غبارها در پارچه زندگی می کنند ، بنابراین سعی کنید به طور مرتب فرش های خلاء یا اثاثه یا لوازم داخلی را خلاء کنید.

 

برای به درستی مبلمان گرد و غبار ، گرد و غبار را برخلاف پخش آن در سطح ، ضبط و از بین ببرید. برای جلوگیری از پراکنده شدن گرد و غبار موجود در هوا ، جایی که تا زمانی که دوباره به سطح مبلمان فرو نشود ، یک پارچه میکروفیبر را قبل از پاک کردن بسیار ملایم کنید. رطوبت اضافی را با یک حوله تری خشک از بین ببرید.

بهترین ابزار گرد و غبار

 

هنگام جستجوی ابزاری برای گرد و غبار برای مبلمان چوبی ، چیزی را انتخاب کنید که گرد و غبار به آن چسبیده باشد ، و نه چیزی که آن را انتخاب کنید تا فقط آن را درون هوا بگذارد. پارچه های خشک ، نرم و گرد و غبارهای پر ، به طور موثری گرد و غبار را از مبلمان چوبی جدا می کنند.

 

    گرد و غبار پر پر کلاسیک: گرد و غبار پر شتر مرغ (11 دلار ، هدف) گرد و غبار را از سطوح به راحتی آسیب دیده و ظریف دور می کند. علاوه بر مبلمان چوبی ، از روتختی های پرهای می توان از وسایلی مانند آباژورهای ابریشمی ، آینه ، قاب عکس ، هنر و کلکسیونرهای شکننده استفاده کرد.

    پارچه های معالجه شده: پارچه های بدون خراشیده شده بدون پارچه (6 دلار ، والمارت) خاک را جمع کرده و نگه می دارند. از آنها به جای اسپری های سیلیکونی استفاده کنید ، که برای مبلمان چوبی مناسب توصیه نمی شوند.

    گرد و غبار پشم بره: اینها حاوی لانولین هستند ، که گرد و غبار را جذب می کند و باعث می شود آن را به ابزار تمیز کنند. گرد و غبارهای پشم بره (23 دلار ، خانه انبار) همچنین برای گرد و غبار کردن مناطقی حک شده یا چرخانده شده که پارچه ها نمی توانند به آن برسند ، نیز مؤثر است. یک دسته بلند آنها را برای مناطقی که از دسترس نباشند ، از جمله قفسه های بلند ، بالای قطعات مبلمان بلند ، وسایل کم نور و پنکه سقفی ، آنها را ایده آل کرده است.

    پارچه های بدون پارچه: تی شرت های نخی تمیز یا پوشک قابل استفاده مجدد معمولاً به عنوان جاروبرقی استفاده می شود. پارچه های میکروفیبر (20 دلار برای 3 دلار ، تختخواب حمام و فراتر از آن) یکی دیگر از ابزارهای گرد و غبار بدون پرز است. آنها را کمی مرطوب کنید تا در به دام انداختن گرد و غبار کمک کنید.

 

تمیز کردن مبلمان چوبی

تجهیزات تمیزکاری که در قفسه نگهداری می شوند

نحوه تمیز کردن مبلمان چوبی

 

هنگام تمیز کردن مبلمان چوبی ، هرگز از اسپری های تمیزکننده تمام کارایی ، مانند نوعی که در میزهای آشپزخانه استفاده می شود ، استفاده نکنید ، مگر اینکه مبلمان شما دارای روکش پلاستیکی باشد. معمولاً می خواهید از تمیز کردن چوب با آب نیز خودداری کنید. با این حال ، لکه های چسبنده ممکن است نیاز به صابون و آب داشته باشند. برای این کار ، یک پارچه بدون پرز را در صابون ملایم یا مواد شوینده حل شده در آب غوطه ور کنید ، پارچه را تقریباً خشک کنید و ناحیه را پاک کنید. با یک پارچه تمیز و نرم ، آن را بشویید و بلافاصله خشک کنید.

 

صیقل های روغنی ، تمیز کننده ها و روغن های مبلمان با ایجاد لغزنده تر سطح از چوب محافظت می کنند. با این حال ، آنها یک لایه محافظ سخت ارائه نمی دهند. بیشتر صیقل های تجاری اسپری و مبلمان مایع حاوی روغن سیلیکون هستند که می توانند برخی از محافظت ها را انجام دهند. به خاطر داشته باشید که محصولاتی که درصد زیادی روغن دارند ، اثر انگشت را نشان می دهند. اگر در گذشته از اسپری ها و جلا های چوبی استفاده کرده اید یا مشکوک هستید که مبلمان با آنها صیقل داده شده است ، توجه داشته باشید که این باقیمانده ها می توانند در پالایش دوباره تداخل داشته باشند و ممکن است نیاز به توجه تخصصی داشته باشند.

 

از صیقل دادن مبلمان چوبی با روغن زیتون خالص ، که لکه ها را لکه دار و جذب می کند ، خودداری کنید. در عوض ، این دستور العمل خانگی را برای تمیز کردن چوب امتحان کنید.

 

    برای احیای مبلمان چوبی زبر ، قسمتهای مساوی روغن زیتون ، الکل دناتوره ، ترامپین آدامس و آب لیمو ترش را با هم مخلوط کنید.

    با یک پارچه نرم و پارچه تمیز استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از موم خمیر مبلمان

 

به طور معمول در طول تولید ، لاک ، پلی اورتان یا پوسته برای محافظت از سطح از چوب استفاده می شود. استفاده از موم یا لهستانی از تولید کننده محافظت می کند و به کاهش خراش های سطح کمک می کند. موم محافظ سخت و ماندگار را فراهم می کند ، لکه دار نمی شود و از اسپری ها یا جلا ها با دوام تر است. از موم خمیر یا موم مایع که مخصوص مبلمان ساخته شده استفاده کنید. بسته به نوع استفاده ، اتمام موم خمیر ممکن است دو سال طول بکشد. واکس مایع ساده تر است اما روکش نازک تری دارد. ممکن است لازم باشد بیشتر از موم خمیر استفاده شود.

 

موم باید به درستی از مبلمان استفاده شود ، یا می تواند باعث ایجاد رگه ها و ظاهر ابری شود. برای استفاده صحیح از موم مبلمان (7 دلار ، خانه انبار) برای بازگرداندن درخشش در مبلمان چوبی ، به یاد داشته باشید که همیشه موم را در پالت های سبک بمالید و با دانه روی سطح آن مالید.

 

یک قاشق مرباخوری از موم مبلمان چوبی ، به اندازه اندازه یک توپ گلف ، را در یک مربع از پارچه پنبه 100٪ قرار دهید. پارچه را در اطراف توپ موم پیچیده و ورز دهید تا نرم شود.

    پارچه اشباع شده موم را روی سطح مبلمان ، یک ناحیه کوچک در هر زمان ، مالش دهید تا سطح آن کسل نشود.

    موم اضافی را با یک پارچه نخی تمیز و تمیز پاک کنید.

    اپیلاسیون و پاک کردن آن را تکرار کنید تا کل قطعات مبلمان چوبی اپیلاسیون شود. اگر متوجه رگه ای شده اید ، پاک کنید تا موم اضافی از بین برود.

    مبلمان چوبی لهستانی با یک پارچه نرم یا پشم پشم بره متصل به یک دریل برقی یا بافر برق. اگر اسمب موم بود ، با یک پارچه نرم پاک کنید و کوفتگی را ادامه دهید.

    برای درخشش عمیق ، یک لایه دوم موم را به همان روش بمالید.

 

برای نگهداری مبلمان موم ، گرد و غبار را با پارچه ای از پشم بره آغشته کنید. هرگز از جلا های مبلمان مایع یا آئروسل استفاده نکنید زیرا می توانند موم را حل کنند و یک فیلم مضر را به جای بگذارند.

نحوه تمیز کردن مبلمان چوبی قدیمی

 

اگر یک تکه قدیمی از مبلمان چوبی ریز و یا وراثت ظریف خانوادگی دارید ، احتمالاً می خواهید کمی دقیق تر با آن رفتار کنید. این روال تمیز کردن و مراقبت سه مرحله ای بهترین روش برای تمیز کردن مبلمان چوبی قدیمی با گذشت زمان است.

 

    مبلمان تمیز تقریباً هر ساله را با یک محصول تمیز کننده تجاری با استفاده از پشم فلزی # 0000 (4 دلار ، والمارت). با دانه کار کنید و دستورالعمل های محصول را با دقت دنبال کنید.

    در صورت لزوم ، به خصوص در هنگام محو شدن آفتاب ، با استفاده از یک محصول بازگردانی تجاری تجاری (9 دلار ، والمارت) ، بازیابی کنید. سایه ای نزدیک به لکه چوب را که با آن کار می کنید انتخاب کنید و با یکبار استفاده از پشم فولادی # 0000 در یک بخش کوچک بمالید. با دانه چوب کار کنید و از نور تا فشار متوسط ​​استفاده کنید. بلافاصله تمیز کردن آن را با پارچه ای بدون پارچه یا پارچه پنبه ای پاک کنید.

    برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردگی ماهانه از یک روغن پرتقال یا تهویه مطبوع موم (9 دلار ، خانه انبار) استفاده کنید.

 

نحوه تمیز کردن مبلمان از مبلمان چوبی

 

اگر یک تکه چاشنی قارچ را مشاهده کردید ، در اینجا نحوه تمیز کردن کپک و نحوه تمیز کردن قالب از مبلمان چوبی آورده شده است. ابتدا با استفاده از یک خلاء با ضمیمه برس نرم ، چیدن اسپورهای شل را شروع کنید. سپس ناحیه را با پارچه ای آغشته به صابون ملایم یا مواد شوینده حل شده در آب پاک کرده و تقریباً خشک کنید. با یک پارچه تمیز و نرم ، آن را بشویید و بلافاصله خشک کنید. برای محافظت از پایان ، موم خمیر مبلمان را با استفاده از مراحل فوق اعمال کنید.

چگونگی تمیز کردن مبلمان چوبی

 

بنابراین شما آن قطعه عالی را در یک گاراژ فروشی پیدا کرده اید - حالا ، چگونه می توانید بهترین کیفیت آن را به دست آورید؟ به عنوان اولین قدم برای از بین بردن لایه های سنگ آهک از مبلمان چوبی قدیمی ، از صابون روغنی (پاک کننده چوب صابون مورفی ، 4 دلار ، هدف) و آب استفاده کنید. خوب بشویید و خشک کنید. اگر پایان هنوز کثیف به نظر می رسد ، به آرامی با پشم فولادی # 0000 که داخل یک محصول تمیز شده است تمیز کنید. برخی از محصولات با ظاهری شیری فرموله شده اند تا مواد باقیمانده مستقر در حلال و روغن را حل کنند. از مخلوط هایی که حاوی روغن بذر کتانی جوشانده ، استرپتین یا سرکه سفید است استفاده نکنید. اینها می توانند چوب را تیره کرده و گرد و غبار و روکش را به خود جلب کنند. درعوض ، موم رب پاک کنید.

تاکسیدرمی اتاق خواب

نکاتی درباره مراقبت از مبلمان چوب

 

حتی مبلمان با بالاترین کیفیت چوب می تواند مستعد بو و لگد باشد. خوشبختانه ، چند روش آسان برای مراقبت از مبلمان چوبی وجود دارد.

 

    اگر یک قطعه پرنعمت بوی طولانی دارد ، آن را در یک روز گرم و خشک هوا را بیرون هوا کنید. سایه از نور مستقیم خورشید.

    پودر تالک یا جوش شیرین را روی سطح آن بریزید تا بوها را جذب کنید.

    یک تابه کوچک از قالبهای زغال سنگ را درون کشوها قرار دهید.

    برای کشوهایی که می چسبند ، لبه بالایی را با یک شمع سفید مالش دهید.

 

چگونه به سخت افزار لهستانی

 

شما می دانید وقت آن است که وقتی لکه های سخت افزاری شروع به لکه دار کردید یا ابری یا تغییر رنگ می شوید ، سخت افزارهای سخت افزاری را صیقل دهید. در صورت امکان سخت افزار را از قطعه مبلمان چوب جدا کرده و با آزمایش یک آهنربا در برابر سخت افزار نوع فلز را تعیین کنید. اگر آهنربا نمی چسبد ، برنجی جامد است. اگر این کار را انجام دهد ، به احتمال زیاد یک صفحه برنجی با فلز زیر آن است. با یک پاک کننده فلزی یا برنجی (3 دلار ، والمارت) تمیز کنید. با استفاده از یک حوله و بارگیری مجدد مبلمان به هنگام خشک شدن کامل ، آن را بزنید.

نحوه تعمیر خراش های سطح روی مبلمان چوبی

 

خراشیدن با مبلمان چوبی تقریبا اجتناب ناپذیر است. اگر قسمت بالای قطعه قطعه شده شما کمی خراشیده شده است ، از موم خمیر استفاده کنید یا از یک قلم لمسی نوک تیز استفاده کنید (6 دلار ، خانه اصلی). برای درمان خراش های عمیق تر که به داخل چوب می چسبند ، از پرکننده چوب (4 دلار ، هدف) یا یک چوب موم پر کننده رنگی که در فروشگاه های سخت افزار و بهسازی منزل موجود است استفاده کنید. با استفاده از چندین لایه نازک به جای یک لایه ضخیم ، تا حد امکان با رنگ قطعه خود مطابقت داشته باشید

 





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: